Susisiekti
Contact request

About you:

* Privalomas
Pateikdami šią formą jūs pritariate mūsų pranešimui dėl privatumo.

Strypai


„Strypais“ bendrai vadinama ilgų, skirtingų skerspjūvių plieno produktų grupė. Strypams naudojamos plieno markės paprastai būna mažo anglingumo suvirinamasis statybinis plienas, pvz., S235 ir S355. Skirtumas tarp bendros paskirties plieno ir vadinamojo mašinų plieno nelabai ryškus, taigi šie apibrėžimai labiau taikytini gamybos metodams, o ne naudojamoms plieno markėms.

Karštai valcuotas strypas išsiskiria tuo, kad jo paviršius yra oksiduotas, tad mažesni paviršiniai defektai turėtų būti toleruojami Įrenginiams, kuriems yra svarbi išvaizda, „Tibnor“ gali tiekti strypus, kurie gali būti tik apdirbti plieno šratų srautu arba apdirbti plieno šratų srautu ir padengti gruntu ir (arba) laku.

Cinkavimas galvaniniu būdu, siekiant suteikti apsaugą nuo korozijos – tai paviršiaus apdorojimas, kuris dažnai atliekamas ant gaminių, pagamintų iš strypų. Dėl šios priežasties pliene, iš kurio gaminami „Tibnor“ sandėliuojami produktai, yra kontroliuojamas silikono kiekis. Tai užtikrina, kad cinko sluoksnis, ypač po karštojo cinkavimo, būna plonas, atlieka apsaugines funkcijas ir turi patrauklią išvaizdą.


„Tibnor“ sandėliuoja tiek lygiakraščius, tiek nelygiakraščius kampuočius. Lygiakraščiai kampuočiai pagaminti iš S235JR ir S355J2 markių plieno pagal EN 10025-2, tuo tarpu nelygiakraščiai ir galvanizuoti kampuočiai pagaminti tik iš S235JR markės plieno. Žymėjimuose esantys skaičiai nurodo mažiausią takumo ribą N/mm2 taikant iki 16 mm storio profiliams; šiek mažesnė yra storesnių medžiagų takumo riba. Abi markės turi garantuotas atsparumo smūginiam poveikiui ribas, kur V įpjovos sugeriama smūgio energija atliekant Šarpio bandymą viršija 27 džaulius esant 20 °C (taikant S235JR) ir -20 °C (taikant S355J2) temperatūrai.

Tiek lygiakraščio, tiek nelygiakraščio kampuočio matmenų nuokrypiai nustatyti standarte EN 10056-2.

Kampuočiai pasižymi labai geru atsparumu deformacijai, kuri atsiranda tada, kai skersinės apkrovos veikia statmenai vienam kraštui, bei gaubimuisi veikiant ašinėms apkrovoms. Dėl šios priežasties kampuočiai dažnai naudojami suvirintinėse konstrukcijose, kad perduotų standumą lakštams ir juostinei skardai. Lygiakraščių kampuočių standumas būna didesnis, kai apkrova veikia statmenai ilgesniam kraštui. Kadangi kampuočiai yra atviri ir nesimetriški, jie nelabai atsparūs susukimo jėgai.

Kampuočių sutinkame kasdien mus supančiuose įrenginiuose, kaip antai tvorų stulpuose, elektros perdavimo linijų stulpuose, kabamuosiuose tiltuose ir signaliniuose tilteliuose geležinkeliuose bei stogo atramose nesudėtingos konstrukcijos statiniuose, pvz., daržinėse ir kitose žemės ūkio paskirties statiniuose Be to, jie plačiai naudojami pastatų ir įrenginių statyboje kaip atramos sunkesniems, kitokio skerspjūvio plieno profiliams. Dar viena naudojimo sritis – sandėliams ir pramoniniam saugojimui skirtos lentynos.

„Tibnor“ sandėliuoja plokščius strypus iš S235JR ir S355J2 markių plieno pagal EN 10025-2. Plokštieji strypai gana aiškiai apibrėžiami kaip strypai, kurių plotis ne didesnis kaip 150 mm. Didesnio pločio strypai vadinami universaliais strypais arba plačiais plokščiais strypais. Abiejų markių plienas turi garantuotas atsparumo smūginiam poveikiui ribas, kur V įpjovos sugeriama smūgio energija atliekant Šarpio bandymą viršija 27 džaulius, kai bandymo temperatūra yra 20 °C (taikant S235JR) ir -20 °C (taikant S355J2).

Plokščiojo strypo, kurio plotis siekia 150 mm, matmenų nuokrypiai nustatyti standarte EN 10058.

Plokščiasis strypas yra patraukli alternatyva išpjovimui iš plieno lakšto, nes briaunų ir kampų kokybė dažnai būna žymiai aukštesnė. Platus yra siūlomų taikymo sričių diapazonas, tačiau plokščiasis strypas gali būti naudojama kaip pradinė žaliava, tinkanti gaminti daugelį plokščių dalių mašinų gamybos pramonei. Kitas panaudojimo sričių pavyzdys – automobilių rėmai, žemės ūkio technika, laivų statyba, stiebai, šakinių autokrautuvų kėlimo sijos ir kita.

Daugelis pagamintų iš plieno mašinų dalių, pvz., krumpliaračiai, velenai ir tvirtinimo įtaisai, turi apvalų simetrišką pavidalą, todėl apvalus strypas yra tinkamas naudoti kaip pradinė forma.  Tiek S235JR, tiek S355J2 markių plienas turi garantuotas atsparumo smūginiam poveikiui ribas, kur V įpjovos sugeriama smūgio energija atliekant Šarpio bandymą viršija 27 džaulius esant 20 °C (taikant S235JR) ir -20 °C (taikant S355J2). 

Apvaliojo strypo, kurio skersmuo siekia 250 mm, matmenų nuokrypiai apibrėžti standarte EN 10060.

 
Galimybė apdirbti medžiagą, ypač tekinimo staklėse, yra svarbus veiksnys gaminant mašinų dalis iš apvaliojo plieno. Minkštesnis, mažo anglingumo plienas, kaip antai S235JR ir S355J2, yra linkęs įstrigti įrankyje, todėl tai gali sukelti sutrikimus ir sutrumpinti įrankio eksploatacijos laikotarpį. Nepaisant to, pastaruoju metu tobulėjant įrankių geometrijai ir mašinų stabilumui, apdirbti minkštesnių plieno markių strypus mechaniškai tampa vis lengviau.

 

Pageidautina užtikrinti ir daugelio mašinų komponentų atsparumą susidėvėjimui. Tokiu plieno markių, kaip antai S235JR ir S355J2, atsparumas dilimui gali būti pagerintas cementavimo būdu. Tai yra terminio apdorojimo procesas, kai plieno paviršius iš pradžių įsotinamas anglimi, o vėliau grūdinamas betarpiškai alyvoje. Kieto, atsparaus dilimui paviršiaus ir minkštesnės bei tąsios šerdies derinys yra patrauklus sprendimas mašinų mechanizmams.

Apvalus strypas naudojamas ne tik mašinų dalyse, bet ir statyboje sijų sujungimuose, kuriuos veikia ardomosios apkrovos. Skirtingai nei kiti profiliai, apvalus strypas turi estetiškesnę išvaizdą, tačiau dažniau pasirenkami apvalios formos, kuriai pirmenybė teikiama statybos pramonėje, plieno vamzdžiai, įgalinantys kur kas lengvesnes konstrukcijas, nepakenkiant standumui.

Plokščias strypas gumbiniam laivo priekiui – tai laivų statyboje naudojamas specialus strypo profilis, skirtas sutvirtinti laivų korpusus ir antstatus. Iš esmės šis profilis yra platus plokščias strypas, kurio skerspjūvis turi V pavidalo priedą viename gale, kur V viršūnė suapvalinta ir turi gumbo pavidalą, kurio plotis ir aukštis paprastai sudaro apie 15 % viso strypo pločio. Gumbas užtikrina standumą ypač esant pločio krypčiai statmenai apkrovai. Plokščias strypas gumbiniam laivo priekiui yra maždaug 20 kartų standesnis nei atitinkamas plokščias strypas šiame apkrovos režime.

Kadangi plokščias strypas gumbiniam laivo priekiui naudojamas laivų statyboje, juose naudojamas plienas turi būti klasifikuojamas. Specialiojo plieno, naudojamo laivų statyboje ir pripažįstamo tarptautinės klasifikavimo institucijos („Lloyds“, „Det Norske Veritas“ ir t. t.), žymėjime nurodomos A, B, D arba E raidės, po kurių rašomas skaičius, apibrėžiantis stiprumo lygį. Tokių markių plienas yra mažo anglingumo ir gero suvirinamumo. Mažo anglingumo plienas pagal standartą EN 10025-2 kartais gali būti pripažintas tinkamu naudoti laivų statyboje.

„Tibnor“ sandėliuoja  tokias medžiagas, kurias klasifikavo kompanija DNV ir kurios tiekiamos su medžiagų tikrinimo kortele 3.2 pagal EN 10204. Gumbiniam laivo priekiui skirto plokščiojo strypo, kurio plotis siekia 430 mm, matmenų nuokrypiai nustatyti standarte EN 10067.

 

 

Keturkampis strypas tinka naudoti tada, kai reikia pagaminti mašinų dalis plokščiais šonais ir beveik to paties pločio ir storio. Tiek S235JR, tiek S355J2 markių plienas turi garantuotas atsparumo smūginiam poveikiui ribas, kur V įpjovos sugeriama smūgio energija atliekant Šarpio bandymą viršija 27 džaulius esant 20 °C (taikant S235JR) ir -20 °C (taikant S355J2). 

Keturkampio strypo matmenų nuokrypiai yra šiek tiek geresni nei plokščiojo strypo, jo kampai yra palyginti smailūs. Keturkampio strypo, kurio kraštų ilgis siekia 150 mm, matmenų nuokrypiai apibrėžti standarte EN 10059.

Mašinų ir dirbtuvių sudedamosios dalys – tai pagrindinės keturkampio strypo panaudojimo sritys; tam tikru mastu jis taip pat naudojamas pastatų statyboje bei nesudėtingose pramoninėse bėginėse sistemose.

T formos strypas yra panašus į H formos siją, kuri per sienelės vidurį padalyta taip, kad visas flanšo plotis yra lygus vertikalaus segmento aukščiui. Mažiausia S235JR markės takumo riba yra 235 N/mm2, o atsparumas smūginiam poveikiui garantuojamas taip, kad V įpjovos sugeriama energija atliekant Šarpio bandymą viršija 27 džaulius esant 20 °C temperatūrai.

Vienodo skerspjūvio ploto T formos strypų ir kampuočių standumas yra beveik toks pat. Visgi T formos strypo atsparumas sukimui yra šiek tiek geresnis.

T formos strypų taikymo sritys yra tos pačios, kaip ir kampuočių; šie du profiliai dažnai naudojami kartu. Be panaudojimo kartu su kitais profiliais pastatų statybose, T formos strypas naudojamas, pvz., kaip standaus tvirtinimo elementas plokščių konstrukcijose ir stogo atramose paprastuose statiniuose, taip pat kaip sunkiasvorių transporto priemonių važiuoklių elementas bei kabamuosiuose tiltuose ir signaliniuose tilteliuose geležinkeliuose.

Pusapvalis strypas gali būti tinkamas pradinis formatas mašinų dalims, kurių paviršiai kartu yra apvalūs ir plokšti, arba apvalioms dalims, susidedančių iš dviejų dalių. Šiam gaminiui dar nėra taikomas joks EN standartas, o vienintelis galiojantis standartas, kurio laikomasi dažniausiai, yra DIN 1018.

Stačiakampiai fasoniniai profiliai suskirstomi (visiškai laisva nuožiūra) į 150 mm ar mažesnio pločio plokščiuosius strypus ir plačius plokščiuosius strypus, kurių plotis didesnis kaip 150 mm. Platūs plokštieji strypai taip pat vadinami universaliais strypais, kadangi dažnai jie gaminami karštojo valcavimo būdu universaliame valcavimo staklyne su vertikaliais velenais, užtikrinančiais aukštą briaunų kokybę. Platūs plokštieji strypai faktiškai yra siauri lakštai.

Universalus strypas iš S235JR ir S355J2 markių plieno turi garantuotas atsparumo smūginiam poveikiui ribas, kur V įpjovos sugeriama smūgio energija atliekant Šarpio bandymą viršija 27 džaulius, kai bandymo temperatūra yra 20 °C (taikant S235JR) ir -20 °C (taikant S355J2).

Universaliam strypui nėra taikomas joks EN standartas, išskyrus standartą DIN 59200, kurio paprastai laikomasi apibrėžiant leidžiamus matmenų nuokrypius. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad dėl leidžiamo storio nuokrypio šis standartas skiriasi nuo standarto EN 10058, taikomo plokštiesiems strypams. Svarbi universaliojo strypo savybė yra plokštumas tiek skersine, tiek išilgine kryptimi; tai yra nustatyta ir standarte DIN 59200.

Universalusis strypas yra patraukli alternatyva plokščiajam strypui, išpjautam iš plieno lakšto, nes briaunų ir kampų kokybė dažnai būna žymiai aukštesnė. Jo taikymo sritis mašinų gamybos sektoriuje yra ta pati, kaip ir plokščiųjų strypų, ir veikiausiai ten, kur plokščioms dalims gaminti reikia didesnio pločio pradinės medžiagos. Kitas naudojimo pavyzdys – kaip atraminė plokštė pramoninėje įrangoje, pvz., plastiko liejimo formose, transporto priemonių rėmuose, žemės ūkio įrenginiuose, o kartu su kito pavidalo plieno profiliais ir statybose.
  • U formos strypai iš esmės yra loviniai profiliai UNP, kurių gylis mažesnis nei 80 mm. Šis gaminys dažnai naudojamas kaip kitų plieno profilių, naudojamų statybos pramonėje, priedas. Kitas naudojimo pavyzdys – elementas pramoninėje lentynų sistemoje ir požeminių kabelių apsauga.
  • Kranų bėgiai, kurie atitinka standartą DIN 536, gaminami iš vidutinio anglingumo plieno ir kurių mažiausia atsparumo riba 690 N/mm2. 
  • Stačiakampio skerspjūvio skersiniai bėgiai su dviem suapvalintais kampais iš S355J0 markės plieno, kurio mažiausia takumo riba 355 N/mm2, o smūgio energija atliekant Šarpio bandymą su V įpjova sudaro mažiausiai 27 džaulius esant 0 °C.
  • Šaltai formuoti profiliai pagal EN 10162 ir S235 markės plienas.
    • Lygiakraščiai ir nelygiakraščiai kampuočiai.
    • „U“ formos profiliai su lygiakraščiais ir nelygiakraščiais flanšais.
    • Specialieji profiliai; mes sandėliuojame „C“ formos profilius, inkarų profilius bei vyrio profilį.

Kitas „Tibnor“ asortimentas