Susisiekti
Contact request

About you:

* Privalomas
Pateikdami šią formą jūs pritariate mūsų pranešimui dėl privatumo.

Kiti metalai


Mūsų turimą kitų metalų asortimentą daugiausia sudaro varis ir žalvaris. Tačiau jame yra ir tokių metalų, kaip cinkas, melchioras, bronza, švinas ir alavas. Daugiau informacijos rasite atitinkamų metalų aprašymuose.
Varis turi estetiškai patrauklią rausvai rudą spalvą ir išsiskiria jam būdingu blizgesiu. Metalas yra minkštas, lengvai lenkiamas ir puikiai formuojamas, jo stiprį iki dešimt kartų galima padidinti šaltojo apdirbimo būdu valcuojant arba traukiant vielą. Labiausiai žinoma vario savybė – didelis šiluminis bei elektrinis laidumas. Didesnį elektrinį laidumą turi tik sidabras. Geriausios laidumo charakteristikos gaunamos tada, kai metalas yra grynas ir neapdirbtas šaltuoju būdu. Kadangi šis metalas taurus, jam būdingas geras atsparumas korozijai deguonimi prisotintame vandenyje ir silpnose rūgštyse.

Atsižvelgiant į didelį šilumos laidumą, varis gali būti suvirinamas ir lituojamas minkštuoju bei kietuoju lydmetaliais. Lengviausiai suvirinamas yra deoksiduotas varis ir elektrolitinis varis be deguonies priemaišų. Panašiai kaip ir kiti minkšti metalai, pvz., aliuminis ir minkštasis plienas, varį gana sunku apdirbti mechaniškai, tačiau tai galima atlikti paprasčiau, kai medžiaga apdirbta šaltuoju būdu.

Geriausiai žinomi vario panaudojimo buityje pavyzdžiai – elektros kabeliai ir vandens vamzdžiai.
Racionaliai derinant šaltąjį valcavimą su atkaitinimu galima pagaminti įvairaus laipsnio stiprio juostą ir lakštą, nuo visiškai minkštų (atkaitintų) iki pusiau kietų ir visiškai sustiprintų. Šaltai valcuota / atkaitinta medžiaga, skirtingai nuo karštai valcuotos, turi geresnę paviršiaus apdailą ir mažesnius storio nuokrypius.

Visa sandėliuojami plokšti gaminiai yra deoksiduoti arba bedeguoniai, t. y. juos lengva lituoti kietuoju lydmetaliu arba suvirinti.
Plokšti CW008A gaminiai naudojami įrenginiuose, kuriuose reikalingas didelis elektrinis laidumas, pavyzdžiui, elektros variklių kolektoriuose. CW024A naudojama šilumokaičiuose, aušinimo sistemoje bei statybinėse konstrukcijose, kuriose būtina suderinti atsparumą atmosferinei korozijai su patrauklia estetika, pavyzdžiui, stoguose arba fasadų apkalose Ilgainiui vario lakštai po sąlyčio su oru apsitraukia būdinga patina – žalsvo blizgesio oksido plėvele, kurios tikslūs atspalviai kinta priklausomai nuo druskos kiekio ore.

Gaminamas karštojo išspaudimo (ekstruzijos) būdu. Po to strypus galima traukti šaltuoju būdu, kad pagerėtų jų stiprumas, leistini nuokrypiai ir paviršiaus apdaila.

CW008A markė, pasižyminti dideliu elektriniu laidumu, dažnai naudojama aukštos įtampos bei stiprios srovės įrenginiuose, pvz., kontaktuose, surinkimo šynose arba jungikliuose.
„Tibnor“ taip pat siūlo „Cuponal“ – variu apvilktą aliumininį strypą, kuris tiekiamas įvairių matmenų plokščiojo skerspjūvio strypų pavidalu. Šiame gaminyje mažą aliuminio svorį papildo vario antikorozinės savybės bei estetiškai patraukli išvaizda. Nemažai sutaupoma ir svorio sąskaita: vienas 100x10 mm dydžio „Cuponal“ strypas sveria tik 3,6 kg/m, kai tuo tarpu atitinkamas strypas iš gryno vario sveria 8,9 kg/m. 

Savo paprasčiausioje formoje žalvaris yra vario ir cinko lydinys, nors jame gali būti ir kitų priedų, didinančių atsparumą (aliuminio, alavo, arseno), stiprumą (aliuminio, geležies, mangano) arba apdirbamumą (švino). Žalvaris išsiskiria patrauklia spalva, kuri, priklausomai nuo cinko kiekio lydinyje, gali varijuoti nuo rausvai geltonos, auksinės ir geltonos. Jį poliruojant galima išgauti labai blizgų paviršių, todėl plačiai naudojamas dekoratyviniams dirbiniams. 

Lyginant su variu, žalvario korozinis atsparumas yra blogesnis. Ypač sunkios korozijos tipas vadinamas cinko šalinimu kuris vyksta tada, kai cinkas koroduoja, dažnai palikdamas purų, trapų paviršinį sluoksnį, susidedantį daugmaž iš gryno vario. Kuo didesnis cinko kiekis, tuo didesnė rizika atsirasti tokio pobūdžio korozijai, netgi įprastiniame vandentiekio vandenyje (tik, žinoma, lėtai). Su cinko šalinimu galima kovoti naudojant nedidelius arseno kiekius.

Žalvarį lengva sulydyti su žalvariu ar kitais metalais sulituojant minkštuoju arba kietuoju lydmetaliu.
Lygiai taip pat kaip ir vario atveju, po šaltojo valcavimo padidėja stiprumas ir kietumas, o po tinkamo atkaitinimo galima išgauti skirtingų laipsnių kietumą – nuo minkšto (visiškai atkaitinto) iki pusiau kieto ir pilnai sustiprinto. Šaltai valcuota / atkaitinta medžiaga, skirtingai nuo karštai valcuotos, turi geresnę paviršiaus apdailą ir mažesnius storio nuokrypius.
Siekiant pagerinti stiprumą, paviršiaus apdailą ir nuokrypius, paprastų simetriškų formų strypus galima traukti šaltai.

Įprastinė žalvarinių strypinių gaminių panaudojimo sritis – tvirtinimo detalės, spynų dalys, krumpliaračiai, vonios kambario ir virtuvės aptaisai. Strypai taip pat yra pirminė medžiaga, naudojama formuojant karštojo kalimo būdu didelį spektrą gaminių, pvz., čiaupus ir kitus vandens sistemos, durų rankenų, langų kabliukų ir kt. aptaisus. Buityje naudojamos žalvarinės detalės, nesvarbu, ar jos apdirbtos mechaniškai ar kaltinės, dažnai būna dengtos chromu
 

Pavadinimas „bronza“ taikomas daugeliui įvairių lydinių, kurių pagrindą sudaro varis. Klasikinė bronza – tai varis, legiruotas visų pirma su alavu, tačiau bronza taip pat gali būti aliumininė (vario-aliuminio ir vario-nikelio-aliuminio lydiniai), nikelinė bronza (vario-nikelio lydiniai) ir berilinė bronza (vario-berilio lydiniai). Kad įgautų didesnį stiprumą, aliumininė bronza ir berilinė bronza gali būti apdorojamos termiškai.

Alavinė bronza turi rausvą atspalvį, kuris primena varį, tuo tarpu aliumininė bronza yra gelsva ir labiau panaši į žalvarį. Pagrindinės bronzos savybės – didelis stipris, geras korozinis atsparumas (geresnis nei žalvario) ir puikus atsparumas dilimui. Pastaroji savybė derinyje su blogu sukibimu su daugeliu kitų metalų leidžia dažnai naudoti bronzą guoliuose ir įvorėse mašinose su judamosiomis dalimis. Aliumininė bronza taip pat pasižymi puikiu atsparumu aukštoms temperatūroms, pvz., atsparumu valkšnumui. Pagrindinis bronzos trūkumas – ją gana sunku formuoti šaltuoju ar karštuoju būdais, o ir daugeliui lydinių vienintelė alternatyva yra liejimas. Kita vertus, bronza paprastai pasižymi gan geromis mechaninio apdirbamumo savybėmis.

Visas bronzos rūšis lengva sulydyti vienas su kitomis ar kitais metalais sulituojant minkštuoju arba kietuoju lydmetaliu.

„Tibnor“ sandėliuoja standartinį šaltai valcuotų lakštų ir juostinės skardos, pagamintos iš CW452K markės, asortimentą. Be spyruoklių, jis taip pat aprėpia įrankių dalis, kondensatorių elementus (galines plokšteles ir indus) bei elektrinius komponentus.

Bronzos lydiniai, kuriuos „Tibnor“ tiekia strypų ir vamzdžių pavidalu, trumpai apžvelgiami toliau. Pagal užsakymą mes taip pat galime tiekti kitokius lydinius ir variantus.

Raudonasis žalvaris  Dažniausiai naudojamas gaminant movas vandens ir garų tiekimo sistemoms, siurblių korpusus, guolius ir įvorės, kurias veikia ribota apkrova.

Alavinė bronza  pasižymi labai geru atsparumu dilimui ir tinka labai apkraunamiems guoliams bei įvorėms. Siurblių korpusai ir komponentai – kiti šios medžiagos panaudojimo pavyzdžiai.

Švininė alavinė bronza  – tai išskirtinė medžiaga guoliams, tinkama naudoti esant labai dideliems greičiams užkrėstoje aplinkoje bei nepakankamam sutepimui. Dėl didelio švino kiekio savybės pasikeičia taip, kad pašalinės dalelės įsilieja į guolį, kuris ir toliau gali veikti.

Nikelinė aliumininė bronza liejinio pavidalu jau turi puikias mechanines savybes, tačiau jas dar galima pagerinti terminio apdorojimo būdu. Nikelinė aliumininė bronza atspari korozijai rūgštyse ir jūros vandenyje, todėl plačiai naudojama jūros aplinkoje veikiančiuose mazguose, pvz., siurblių dalyse, guoliuose, laivų propeleriuose ir vandens turbinose. 

Dėl didelio toksiškumo švino naudojimas yra reglamentuojamas. Geriausiai žinomas panaudojimo pavyzdys – automobilinės rūgštinės švino baterijos, kurioms švinas yra sukietinamas lydiniuose, tuo tarpu minkštesnis grynas metalas taip pat naudojamas chemijos pramonėje indams apvilkti, išnaudojant puikias atsparumo korozijai savybes.
Grynas metalas yra visiškai minkštas, todėl galimybės naudoti jį kaip statybinę konstrukcinę medžiagą yra ribotos. Tuo tarpu jo mechanines savybes galima pagerinti lydiniuose, ypač su aliuminiu ir variu, taigi, jis dažnai naudojamas liejimo formose. Cinko atsparumas korozijai drėgname ore palyginti geras, todėl jis naudojamas kaip antikorozinė plieno danga. Cinko sluoksnis dengiamas arba įmerkiant gaminį į išlydytą metalą (karštasis cinkavimas), arba elektrolizės būdu (galvanizavimas). Galvanizavimas pranašesnis tuo, kad cinkas atliks apsauginę funkciją net jeigu būtų pažeistas sluoksnis. Didžiausia gaminamo cinko dalis naudojama galvanizavimui arba bronzos lydiniuose su variu. Cinkas gali būti naudojamas ir kitais tikslais, pvz., anodams, naudojamiems katodinei apsaugai nuo korozijos laivuose, naftos gavybos platformose, kitose konstrukcijose, kurias veikia jūrų vanduo, bei sausųjų elementų baterijose.
Melchioras iš esmės yra alfa žalvario variantas, kurio sudėtyje yra 60-65 procentai vario, 10-20 procentų nikelio, o likutį sudaro cinkas.  Dėl nikelio priemaišos auksinė žalvario spalva keičiasi į baltai gelsvą (su 10 procentų nikelio) arba baltai sidabrinę (su 20 procentų nikelio). Vis dėlto, sidabro blizgesys greitai išnyksta ore, tad dekoratyviniai dirbiniai iš melchioro dažnai plakiruojami ir chromu arba sidabru. 

Melchioras pasižymi tokiomis pačiomis geromis šaltojo formavimo savybėmis kaip ir alfa žalvaris, tačiau jo atsparumas korozijai ir stiprumas yra kur kas geresni. Visiškai sustiprintas šaltai valcuotas melchioras turi puikias tamprumo savybes ir dažnai naudojamas relėse. Geresnis atsparumas korozijai taip pat turi privalumų mašinose, naudojamose maisto pramonėje.

Kiti metalai, kuriuos gali tiekti „Tibnor“, yra alavas ir minkštasis lydmetalis

Alavas – tai sidabro baltumo minkštas metalas. Alavas labai atsparus drėgno oro, daugelio skysčių, netgi santykinai rūgščių, sukeliamai korozijai. Dėl šios priežasties jis plačiai naudojamas dengiant maisto laikymui skirtą plieną. Kita pagrindinė alavo naudojimo sritis – kaip sudėtinė minkštojo lydmetalio dalis. 

Minkštasis lydmetalis aprėpia daugelį įvairių lydinių, kurių pagrindą sudaro alavas, dažnai kartu su švinu. Alavas lydosi esant maždaug 230 °C temperatūrai, o lydinio, kurio sudėtyje yra 60 %  alavo ir 40  švino, lydymosi temperatūra dar žemesnė. Šis lituoti skirtas lydinys buvo ir dabar yra naudojamas elektronikos pramonėje, tačiau dabartinės tendencijos linksta prie bešvinio lydmetalio, į kurio sudėtį įeina grynas alavas su palyginti nedidelėmis kitų metalų priemaišomis, pvz., sidabru ir variu. 

Kitas „Tibnor“ asortimentas